Коментар до відеоматеріалу
Метою нашого заняття є вивчення та
закріплення алгоритмів поведінки під час виникнення пожеж, проведення евакуації, виявленні вибухонебезпечних предметів, повітряних тривог, можливих хімічних ураженнях, а також правил
надання домедичної допомоги.
1.
До Вашої уваги відеоматеріал щодо алгоритму дій
під час звучання тривожної сирени та порядку дій під час раптового руйнування будівель та споруд.
Відеоматеріал
Отже підсумуємо, під час звучання сигналу про
повітряну тривогу необхідно:
-
найкоротшим шляхом прямувати до найближчої
захисної споруди чи укриття;
-
у разі відсутності в радіусі 500 м від вашого
будинку захисної споруди використовуйте для укриття підвальне приміщення під будинком;
-
якщо Ви не почули сигнал та у Вас немає можливості
швидко перейти у сховище, перейдіть до більш безпечного місця в квартирі: подалі від вікон, у коридор — під несучі стіні, або ванну (але закрийте рушником дзеркало).
Під час раптового руйнування будівель та
споруд необхідно:
- відсунути від себе гострі предмети та не робити
спроби самостійно вибратися з-під завалу;
-
знайдіть вигідну позицію, наприклад, розташуйтеся біля отворів дверей, кутів
(якщо в куті є стіл, можна сховатися під ним), місць під балками, каркасами;
- за наявності мобільного телефону негайно
зателефонуйте до служби порятунку та вкажіть адресу (район, місце), де виникла надзвичайна ситуація або подія; за можливістю визначіть своє місце перебування якимось сигналом (звуком).
Привертайте до себе увагу всіма можливими й безпечними способами;
- не запалюйте ні в якому разі вогонь (запальничку,
сірники), це може призвести до вибуху;
- у разі затиснення уламками конструкцій будинку ділянок тіла, масажуйте їх
для підтримання циркуляції крові;
- необхідно пам’ятати під час аварійно-рятувальних
робіт передбачено періодичні “Хвилини тиші”, коли зупиняють роботу спеціального обладнання, аби почути сигнали про допомогу. Саме в ці хвилини необхідно найголосніше подавати сигнали про своє
місцезнаходження.
Запитання.
2.
До вашої уваги наступний короткий відеоматеріал
щодо базового набору речей необхідного Вам в екстрених ситуаціях, так звані «тривожні валізи».
Відеоматеріал
Отже, «Тривожна валіза» – це узагальнена назва набору речей, які можуть вам знадобитися у
будь-якій екстреній ситуації. Як правило, це – рюкзак, в якому є мінімальний набір одягу, документи, предмети гігієни, медикаменти, інструменти, предмети самооборони і продукти харчування.
Чому саме рюкзак? З ним зручно пересуватися, він не обмежує рухи. Укладаючи речі,
потрібно розподіляти вагу рівномірно.
Запам’ятайте! Речі на випадок евакуації ліпше скласти
заздалегідь.
Валізу можна доповнювати і іншими речами, однак
слід пам’ятати, що ваше завдання — не забрати матеріальні цінності. З огляду на це міркуйте, що брати з собою, а без чого можна обійтись. Згідно з рекомендаціями, вага «екстреної валізи» не має
перевищувати 50 кілограмів. Проте, з такою вагою за спиною більшість людей далеко не піде. Найкраще буде, якщо наплічник важитиме не більш як 25 кілограмів.
Запитання.
3.
До вашої уваги відеоматеріал щодо порядку дій у
випадках проведення повної евакуації населення з місця постійного перебування.
Відеоматеріал
Отже, під час надходження повідомлення про
евакуацію, необхідно:
-
заздалегідь з'ясувати розташування збірного пункту
евакуації;
-
перед тим, як залишити житло, необхідно вимкнути
електроенергію, перекрити газ та воду, зачинити вікна;
-
взяти тривожну валізу і прямувати до збірного
пункту евакуації;
-
повідомити сусідів про евакуацію;
-
з’ясувати місця розташування укриттів по маршруту
слідування до збірного пункту евакуації;
-
Батьки мають забезпечити Вас необхідною інформацією
або нашивками на одягу з позначенням на них прізвища, імені,
по батькові дитини та його батьків, року народження, адреси постійного місця проживання, номер телефону батьків;
-
необхідно чітко виконувати розпорядження органів що
здійснюють евакуацію.
Запитання.
4.
Наступний відеоматеріал щодо порядку дій при
виявленні підозрілих чи вибухонебезпечних предметів.
Відеоматеріал
Отже, при виявленні небезпечного предмета потрібно
зберігати спокій та не панікувати.
Зокрема, необхідно:
- негайно повідомте оперативні служби, надавши
інформацію про характерні ознаки предмета за телефонами: 101 або 102;
- швидко відвести на максимальну безпечну відстань
(не менше 100 метрів) усіх людей, які знаходяться поблизу;
- не допускайти до небезпечної зони інших
людей;
- категорично забороняється брати вибухонебезпечний
предмет у руки, зберігати його, нагрівати та ударяти по ньому; переносити, перекладати, перекочувати його з місця на місце; намагатися розібрати; використовувати для розведення вогню, кидати у
вогонь; заносити в приміщення; закопувати в землю; здавати на металобрухт;
Слід постійно пам’ятати, що розмінування,
знешкодження або знищення вибухонебезпечних предметів здійснюється ВИКЛЮЧНО підготовленими фахівцями – саперами, що мають допуск до даного виду робіт!!!
Запитання.
5.
До вашої уваги відеоматеріал щодо порядку дій
дітей молодшого шкільного віку під час виникнення пожежі.
Відеоматеріал
6.
Наступний відеоматеріал про порядок дій дітей
підліткового віку під час виникнення пожежі.
Відеоматеріал
Щорічно від пожеж стається безліч нещасних випадків, завдаються значні матеріальні втрати.
Якщо виникла пожежа і поруч немає дорослих, необхідно:
-
не панікувати, а бути зібраним і уважним;
-
викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити своє прізвище, точну адресу,
поверх, сказати, що і де горить;
-
якщо можливо повідомити про пожежу сусідів;
-
невелике загоряння можна спробувати загасити підручними засобами, якщо в будинку немає
вогнегасника: крім води, яку необхідно в щось набирати, підійде мокра тканина (простирадла, рушник), щільна ковдра;
-
якщо горить електричне обладнання або проводка, вимкніть рубильник, вимикач або електричні пробки,
а потім починайте гасити вогонь;
-
не намагайтеся загасити сильну пожежу самостійно, намагайтеся швидше залишити приміщення;
-
не можна ховатися під ліжко, в шафи, у ванну кімнату, потрібно постаратися залишити в
квартиру;
-
якщо погасити
пожежу до прибуття пожежників неможливо:
·
необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для
цього сходи;
·
покидати приміщення необхідно пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору;
·
при пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електропостачання;
·
по можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот;
·
під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання. Варто 2-3 рази вдихнути дим - і можна
знепритомніти через отруєння чадним газом.
-
якщо вогонь палає у коридорі, на сходах тощо, і неможливо вибратися назовні:
·
залишайся у своїй квартирі, щільно зачини двері, затули щілини мокрими ганчірками, повісь ковдру,
килим або будь-що інше;
·
в разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири,
пересувайся якнайнижче до підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на балкон і голосно клич на допомогу.
Запам’ятайте: у всіх випадках, при виникненні пожежі якщо ви в змозі, зателефонуйте
«101» і викличте пожежну команду.
Окрім того пам'ятай: помилковий виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі,
і тоді може згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди.
Запитання
7.
До вашої уваги відеоматеріал щодо порядку дій у
разі виникнення хімічної атаки або аварії.
Відеоматеріал
Отже, у випадку раптового виникнення хімічної
небезпеки необхідно:
-
зберігати спокій, уникати паніки;
- надягніть протигаз, респіратор
або ватно-марлеву пов'язку та закритий одяг;
- якщо засобів індивідуального захисту немає і
вийти із району аварії неможливо, залишайтесь у приміщенні і щільно закрийте вікна та двері, димоходи, вентиляційні люки, щілини в рамах вікон та дверей заклейте;
-
вимкніть джерела газо-, електропостачання та
загасіть вогонь у печах;
-
зберіть документи, цінності, ліки, продукти, запас
питної води та інші необхідні речі у валізу та підготуйтеся до евакуації;
-
попередьте сусідів про початок евакуації. Надайте
допомогу дітям, інвалідам та людям похилого віку, вони підлягають евакуації в першу чергу;
-
виходьте із зони хімічного зараження в бік,
протилежний напрямку вітру та обходьте тунелі, яри, лощини;
-
при підозрі на ураження небезпечними хімічними
речовинами уникайте будь-яких фізичних навантажень, необхідно пити велику кількість рідини та звернутися до медичного закладу;
-
вийшовши із зони зараження, зніміть верхній одяг,
ретельно вимийтесь.
Запитання
8.
У наступному відеоматеріалі наведено порядок
надання першої домедичної допомоги.
Відеоматеріал
На сьогоднішньому занятті ми розглянули Ваші дії
при можливих на сьогоднішній день небезпечних ситуаціях.
https://fex.net/uk/s/3kyfpv8
ДЕКАДИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
ТА ЛІТЕРАТУРИ
З 05 по 15 листопада в школі було проведено декаду української мови та літератури, організований вчителями української мови
В ході декади було проведено ряд освітніх заходів, які мали на меті збагатити знання учнів, розвивати вміння та навички, бажання дізнаватись нове. Особливої
уваги заслуговують наступні заходи:
-
Тематична виставка «Українська казка на столі учня» (Шевчук Р., Салайчук О.-2 клас; Сокол О., Кирилюк М., - 4 клас; Бабак С., Ткачук І., Онищук Є.-4 клас; Горбач С.,
Остапюк А., Кухар Т.-5 клас)
-
Диктант національної єдності (учні 5,6,8,11 класів 28+3 особи)
-
Мовознавчий двобій «За Україну, за її мову!...» (переможець Тимощук О.)
-
Конкурс читців «Моя улюблена поезія українською» (Кирилюк Д., Жуківська А., Пурик О.-8 клас; Ключник М. – 7 клас)
-
Круглий стіл «Я дружу з книгою» (Горбач А., Гайдученко К., Повзун Д.-9 клас; Марценюк Д., Чиж І. – 10 клас; Бородій К., Сокол С., Шевчук Б.-11 клас)
-
Година єдності «Українська мова – мова єднання»
-
Колаж «Я розмовляю, читаю, пишу, думаю, співаю… українською»
-
Вікторина «Знавці української мови»
-
Інтелектуальна гра «Найрозумніший»
-
Конкурс селфі на фоні українських написів
-
Перегляд відеороликів «Моя мова»